سومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان تفت صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و ساير اعضا در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت، "حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا مدیح" در  اين جلسه ایجاد حوزه علمیه در تفت  را ضروری دانست و گفت:نداشتن یك حوزه علمیه و یك فضای علمی دینی در شهرستانی كه در زمینه مراكز دانشگاهی حرفی برای گفتن دارد یك نقطه ضعف می باشد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان تفت با تاكید بر ضرورت ایجاد این فضا در آینده ای نزدیك از خیرین و متدینین خواست تا در راه اندازی این حوزه علمیه مسئولین را یاری نمایند چرا كه در حوزه علمی بودجه دولتی معنا ندارد و همه باید دست بدست هم دهیم تا شهرستان را به سمت فضای علمی دینی سوق دهیم.
وی همچنین به احیای ستاد امربه معروف و نهی از منكر در شهرستان تاكید كرد.
فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه گفت:شهر تفت یك شهر توریستی و گردشگری است باید همه مواردش مد نظر باشد و در آستانه سال نو همه دستگاهها بسیج شده و فضاهای شهرستان را جهت استقبال از نوروز آماده نمایند.
ابوالقاسم دهقان بر توجه به مسائل علمی آموزشی شهرستان تاكید كرد و گفت:این شهرستان می تواند یك مركز علمی مطرح شده در كشور باشد و توسعه پیدا كند،اگر در بحث عمل آنگونه كه باید و لیاقت شهرستان می باشد همت نماییم.
استخراج آسیبهای فرهنگی در مراسمات مذهبی و عزاداریهای شهرستان،تشكیل ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله حسنعلی امام جمعه فقید تفت جهت برگزاری سالروز رحلت این بزرگوار با شكوه خاص،بیان كردن سخنان مقام معظم رهبری در مورد روز نهم دیماه در مدارس و دانشگاهها،از تصمیمات این جلسه بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا